Кали́льный карбюра́торный дви́гатель — один из типов карбюраторных поршневых двигателей внутреннего сгорания, применяемый для моделей самолётов, вертолётов, автомобилей, глиссеров, особенностью которого является воспламенение топливо-воздушной смеси в цилиндре при помощи калильной свечи.
Внутри калильно-каталитической свечи имеется спираль из платино-иридиевого или платино-родиевого сплава, которая при повышенной температуре каталитически поджигает горючую смесь. Существуют также обычные калильные свечи, в которых катализ не используется.
Во время запуска к свече подключают электрическую батарею, от которой спираль раскаляется и воспламеняет горючую смесь. Когда двигатель запустился, напряжение на калильно-каталитической свече отключают, так как рабочая температура спирали поддерживается высокой температурой продуктов сгорания.
Калильные двигатели, как правило, работают на топливе, состоящем из метанола в смеси с касторовым маслом. В качестве присадки, повышающей мощность двигателя, применяют нитрометан. Топливо-воздушная смесь готовится в карбюраторе.
Применяются двухтактные или четырёхтактные двигатели. Наибольшее распространение имеют одноцилиндровые атмосферные двигатели. Реже встречаются оппозитные двухцилиндровые. К экзотике можно отнести роторные[1], рядные многоцилиндровые[2], звездообразные[3], инжекторные и двигатели с турбонаддувом.
Распространена классификация калильных двигателей выражаемая в сотых долях кубического дюйма. Несколько распространённых примеров:
ru-wiki.ru
Внутри калильно-каталитической свечи имеется спираль из платино-иридиевого сплава, которая при повышенной температуре каталитически поджигает горючую смесь. Существуют также обычные калильные свечи, в которых катализ не используется.
Во время запуска к свече подключают электрическую батарею, от которой спираль раскаляется и воспламеняет горючую смесь. Когда двигатель запустился, напряжение на калильно-каталитической свече отключают, так как рабочая температура спирали поддерживается высокой температурой продуктов сгорания.
Калильные двигатели, как правило, работают на топливе, состоящем из метанола в смеси с касторовым маслом. В качестве присадки, повышающей мощность двигателя, применяют нитрометан. Топливо-воздушная смесь готовится в карбюраторе.
Распространена классификация калильных двигателей выражаемая в сотых долях кубического дюйма. Несколько распространённых примеров:
Радиоуправляемые авиамодели часто классифицируют по объему подходящего двухтактного калильного двигателя выражаемого в сотых долях кубического дюйма. Модель при этом может быть оснащена 4-тактным или электродвигателем. Такая эквивалентная классификация используется лишь для удобства сравнения.
В некоторых случаях бензиновый двигатель внутреннего сгорания с электрической системой зажигания может работать как калильный двигатель. Например, при выключенном зажигании двигатель не останавливается, работает, хотя и неустойчиво.
Данное явление возникает когда свечи зажигания покрыты нагаром (слоем раскалённой сажи) или применены свечи с ненадлежащим калильным числом (на форсированный или термически напряжённый двигатель установлены «горячие свечи»). Например, в двигателе автомобиля «Запорожец» вместо свечей А23 применены А11. Возникает преждевременное зажигание, двигатель теряет мощность, появляются «стуки».
Этот режим работы ненормальный, его надо устранять ремонтом или регулировкой двигателя.
В современных двигателях карбюраторы имеют электромагнитный клапан, перекрывающий подачу топлива при выключенном зажигании, поэтому при остановке двигателя калильное зажигание заметить трудно (а также в двигателях с системой впрыска).
| ||||||||
Двигатель Ванкеля • Орбитальный двигатель (двигатель Сарича) • Роторно-лопастной двигатель Вигриянова | ||||||||
Гибридные • Двигатель Хессельмана |
Калильный карбюраторный двигатель Информация Видео
Калильный карбюраторный двигатель Просмотр темы.Калильный карбюраторный двигатель что, Калильный карбюраторный двигатель кто, Калильный карбюраторный двигатель объяснение
There are excerpts from wikipedia on this article and video
www.turkaramamotoru.com
1. Нефтяной двигатель – There is some ignition when the fuel is introduced, but it quickly uses up the available oxygen in the bulb. Vigorous ignition takes place only when sufficient oxygen is supplied to the chamber on the compression stroke of the engine. Most hot-bulb engines were produced as one-cylinder, low-speed two-stroke crankcase scavenged units, the concept of this engine was established by Herbert Akroyd Stuart, an English inventor, at the end of the 19th century. The first prototypes were built in 1886 and production started in 1891 by Richard Hornsby & Sons of Grantham, Lincolnshire and it was later developed in the United States by the German emigrants Mietz and Weiss, by combining it with the two-stroke engine developed by Joseph Day. Similar engines, for agricultural and marine use, were built by J. V. Svensons Automobilfabrik, Bolinders, Lysekils Mekaniska Verkstad, Pythagoras Engine Factory, Bolinder is now part of the Volvo group. Akroyd-Stuarts heavy-oil engine is different from Rudolf Diesels better-known engine. An oil engine will have a ratio between 3,1 and 5,1, where a typical diesel engine will have a compression ratio ranging between 15,1 and 20,1. Furthermore, fuel is injected during the stroke and not at the end of the compression stroke as in a Diesels compression ignition engine. The hot-bulb engine shares its basic layout with all other internal combustion engines, in that it has a piston, inside a cylinder, connected to a flywheel by a connecting rod. Akroyd-Stuarts original engine operated on the cycle, and Hornsby continued to build engines to this design, as did several other British manufacturers such as Blackstone. Manufacturers in Europe, Scandinavia and in the United States built engines working on the cycle with crankcase scavenging. The latter type formed the majority of engine production. The flow of gases through the engine is controlled by valves in four-stroke engines, in the hot bulb engine, combustion takes place in a separated combustion chamber, the vaporizer, usually mounted on the cylinder head, into which fuel is sprayed. Another method was the inclusion of a plug and vibrator-coil ignition. The engine is turned over, usually by hand. Once the engine is running, the heat of compression and ignition maintains the hot bulb at the temperature. Thereafter, the engine requires no external heat and requires only a supply of air, fuel oil, however, under low power the bulb could cool off too much, and a throttle can cut down the cold fresh air supply. Also, as the load is increased, so does the temperature of the bulb, causing the ignition period to advance, to counteract pre-ignition
2. Двухтактный двигатель – A two-stroke, or two-cycle, engine is a type of internal combustion engine which completes a power cycle with two strokes of the piston during only one crankshaft revolution. This is in contrast to an engine, which requires four strokes of the piston to complete a power cycle. In a two-stroke engine, the end of the combustion stroke, two-stroke engines often have a high power-to-weight ratio, power being available in a narrow range of rotational speeds called the power band. Compared to four-stroke engines, two-stroke engines have a reduced number of moving parts. The first commercial two-stroke engine involving in-cylinder compression is attributed to Scottish engineer Dugald Clerk, however, unlike most later two-stroke engines, his had a separate charging cylinder. The crankcase-scavenged engine, employing the area below the piston as a pump, is generally credited to Englishman Joseph Day. The first truly practical two-stroke engine is attributed to Yorkshireman Alfred Angas Scott, gasoline versions are particularly useful in lightweight or portable applications such as chainsaws and motorcycles. In a two-stroke engine, the transfer from the engine to the cooling system is less than in a four-stroke. Two-stroke petrol engines are preferred when mechanical simplicity, light weight, the Japanese manufacturer Suzuki did the same in the 1970s. Production of two-stroke cars ended in the 1980s in the West, eastern Bloc countries continued until around 1991, with the Trabant and Wartburg in East Germany. They are also common in power tools used outdoors, such as lawnmowers, chainsaws, with direct fuel injection and a sump-based lubrication system, a two-stroke engine produces air pollution no worse than a four-stroke, and it can achieve higher thermodynamic efficiency. Therefore, the cycle has also been used in large diesel engines, most notably large industrial and marine engines, as well as some trucks. Although the principles remain the same, the details of various two-stroke engines differ depending on the type. The design types vary according to the method of introducing the charge to the cylinder, the method of scavenging the cylinder, piston port is the simplest of the designs and the most common in small two-stroke engines. All functions are controlled solely by the covering and uncovering the ports as it moves up. In the 1970s, Yamaha worked out some principles for this system. They found that, in general, widening an exhaust port increases the power by the amount as raising the port. However, there is a limit to the width of a single exhaust port
3. Четырёхтактный двигатель – A four-stroke engine is an internal combustion engine in which the piston completes four separate strokes while turning a crankshaft. A stroke refers to the travel of the piston along the cylinder. The four separate strokes are termed, Intake, also known as induction or suction This stroke of the piston begins at top dead center and ends at bottom dead center. In this stroke the valve must be in the open position while the piston pulls an air-fuel mixture into the cylinder by producing vacuum pressure into the cylinder through its downward motion. Compression, This stroke begins at B. D. C, or just at the end of the suction stroke, in this stroke the piston compresses the air-fuel mixture in preparation for ignition during the power stroke. Both the intake and exhaust valves are closed during this stage, combustion, also known as power or ignition This is the start of the second revolution of the four stroke cycle. At this point the crankshaft has completed a full 360 degree revolution, while the piston is at T. D. C. The compressed air-fuel mixture is ignited by a plug or by heat generated by high compression. This stroke produces mechanical work from the engine to turn the crankshaft, during the exhaust stroke, the piston once again returns from B. D. C. to T. D. C. While the exhaust valve is open and this action expels the spent air-fuel mixture through the exhaust valve. Nikolaus August Otto as a man was a traveling salesman for a grocery concern. In his travels he encountered the internal combustion engine built in Paris by Belgian expatriate Jean Joseph Etienne Lenoir, in 1860, Lenoir successfully created a double-acting engine that ran on illuminating gas at 4% efficiency. The 18 litre Lenoir Engine produced only 2 horsepower, the Lenoir engine ran on illuminating gas made from coal, which had been developed in Paris by Philip Lebon. In testing a replica of the Lenoir engine in 1861 Otto became aware of the effects of compression on the fuel charge, in 1862, Otto attempted to produce an engine to improve on the poor efficiency and reliability of the Lenoir engine. He tried to create an engine that would compress the fuel prior to ignition. Many other engineers were trying to solve the problem, with no success, in 1864, Otto and Eugen Langen founded the first internal combustion engine production company, NA Otto and Cie. Otto and Cie succeeded in creating an atmospheric engine that same year. The factory ran out of space and was moved to the town of Deutz, in 1872, Gottlieb Daimler was technical director and Wilhelm Maybach was the head of engine design
4. Модельный двигатель – Methanol and nitromethane are proven solutions to enhance the power of an automobile engine and they can even get these small engines running. Most model engines run on a blend of methanol, nitromethane, four-stroke model engines have been made in sizes as small as 0.20 in3 for the smallest single-cylinder models, all the way up to 3. Both reed valve and rotary valve-type two-strokes are common, with four-stroke model engines using either conventional poppet valve, the engine shown to the right has its carburetor in the center of the zinc alloy casting to the left. The valve reed, cross shaped above its retainer spring, is still beryllium copper alloy, the glow plug is built into the cylinder head. Large production volume makes it possible to use a machined cylinder and these Cox Bee reed valve engines are notable for their low cost and ability to survive crashes. The components of the engine shown come from different engines. Images of an engine and a diesel engine are shown below for comparison. The most obvious difference is seen on top of the cylinder head. The glowplug engines glow plug has a terminal for its center contact. The diesel engine has a T-bar which is used for adjusting the compression, the cylindrical object behind the glowplug engine is an exhaust silencer or muffler. Glow plugs are used for starting as well as continuing the power cycle, the glow plug consists of a durable, mostly platinum, helically wound wire filament, within a cylindrical pocket in the plug body, exposed to the combustion chamber. A small direct current voltage is applied to the plug, the engine is then started. This keeps the plugs filament glowing hot, and allows it to ignite the next charge, a richer mixture will tend to cool the filament and so retard ignition, slowing the engine, and a rich mixture also eases starting. After starting the engine can easily be leaned to obtain maximum power, glowplug engines are also known as nitro engines. Nitro engines require a 1.5 volt ignitor to light the glow plug in the heat sink, once primed, pulling the starter with the ignitor in will start the engine. Diesel engines are an alternative to methanol glow plug engines and these diesels run on a mixture of kerosene, ether, castor oil or vegetable oil, and Amsoil cetane or amyl nitrate booster. Despite their name, their use of ignition, and the use of a kerosene fuel that is similar to diesel, model diesels share very little with full-size diesel engines. Full-size diesel engines, such as found in a truck, are fuel injected
5. Свеча накаливания – A glowplug is a heating device used to aid starting diesel engines. In cold weather, high speed diesel engines can be difficult to start because the mass of the block and cylinder head absorb the heat of compression. Pre-chambered engines use small electric heaters inside the pre-chambers, direct-injected engines have these glowplugs in the combustion chamber. The glowplug is a piece of metal with a heating element at the tip. This heating element, when electrified, heats due to its resistance and begins to emit light in the visible spectrum. The visual effect is similar to the element in a toaster. The fuel injector spray pattern then impinges directly upon the hot tip of the plug during the injection of fuel at top dead center. This ignites the fuel even when the engine is hot for normal operation. Diesel engines, unlike gasoline engines, do not use spark plugs to induce combustion, instead, they rely solely on compression to raise the temperature of the air to a point where the diesel combusts spontaneously when introduced to the hot high pressure air. The high pressure and spray pattern of the diesel ensures a controlled, the piston rises, compressing the air in the cylinder, this causes the airs temperature to rise. By the time the piston reaches the top of its travel path, the fuel mist is then sprayed into the cylinder, it instantly combusts, forcing the piston downwards, thus generating power. The pressure required to heat the air to that temperature, however, requires a large, the temperature at the top of the compression stroke depends on many factors, particularly the compression ratio of the cylinder and the starting temperature of the inducted air. When the engine is cold, the temperature of the air is low. In addition, as the air is compressed and becomes heated, some of this heat is lost to the cylinder walls. There are two different glow plug types, the variety and the in-manifold variety. In the case of in-cylinder, there is a plug in every cylinder direct injected (or in the case of indirect injected, in the case of the in-manifold one, there is only one for all the cylinders. In older generation diesel-engine vehicles, unlike in a gasoline-engine vehicle, instead, the operator activated the glow plug for a time first. Early Diesels used the Thermostart type glow plug in the inlet manifold and these take 20 seconds to achieve working temperature and the vehicle operator had to manually time when the 20 seconds had elapsed
6. Карбюратор – A carburetor, or carburettor, or carburator, or carburetter is a device that blends air and fuel for an internal combustion engine in the proper ratio for combustion. It is sometimes shortened to carb in North America or carby in Australia. To carburate or carburet is to blend the air and fuel or to equip with a carburetor for that purpose, carburetors have largely been supplanted in the automotive and, to a lesser extent, aviation industries by fuel injection. They are still common on engines for lawn mowers, rototillers. The word carburetor comes from the French carbure meaning carbide, carburer means to combine with carbon. In fuel chemistry, the term has the specific meaning of increasing the carbon content of a fluid by mixing it with a volatile hydrocarbon. The first carburetor was invented by Samuel Morey in 1826, a carburetor was invented by an Italian, Luigi De Cristoforis, in 1876. Another carburetor was developed by Enrico Bernardi at the University of Padua in 1882, for his Motrice Pia, a carburetor was among the early patents by Karl Benz as he developed internal combustion engines and their components. Early carburetors were the surface type, in which air is charged with fuel by being passed over the surface of gasoline. In 1885, Wilhelm Maybach and Gottlieb Daimler developed a float carburetor for their engine based on the atomizer nozzle, hungarian engineers János Csonka and Donát Bánki patented a carburetor for a stationary engine in 1893. Frederick William Lanchester of Birmingham, England, experimented with the wick carburetor in cars, in 1896, Frederick and his brother built the first gasoline-driven car in England, a single cylinder 5 hp internal combustion engine with chain drive. Unhappy with the performance and power, they re-built the engine the next year into a horizontally opposed version using his new wick carburetor design. Carburetors were the method of fuel delivery for most US-made gasoline-fueled engines up until the late 1980s. 1991, Jeep Grand Wagoneer with the AMC360 cu in V8 engine, low-cost commercial vans and 4WDs in Australia continued with carburetors even into the 2000s, the last being the Mitsubishi Express van in 2003. Elsewhere, certain Lada cars used carburetors until 2006, many motorcycles still use carburetors for simplicitys sake, since a carburetor does not require an electrical system to function. EEC legislation required all vehicles sold and produced in countries to have a catalytic converter after December 1992. This legislation had been in the pipeline for some time, with cars becoming available with catalytic converters or fuel injection from around 1990. Fords first fuel-injected car was the Ford Capri RS2600 in 1970, general Motors launched its first fuel-injected car around the same time, when began to introduce fuel-injected engines to its Vauxhall Cavalier/Opel Ascona range
7. Поршневой двигатель внутреннего сгорания – A reciprocating engine, also often known as a piston engine, is typically a heat engine that uses one or more reciprocating pistons to convert pressure into a rotating motion. This article describes the features of all types. The main types are, the combustion engine, used extensively in motor vehicles, the steam engine, the mainstay of the Industrial Revolution. There may be one or more pistons, the hot gases expand, pushing the piston to the bottom of the cylinder. This position is known as the Bottom Dead Center, or where the piston forms the largest volume in the cylinder. The piston is returned to the top by a flywheel. This is where the forms the smallest volume in the cylinder. In most types the expanded or exhausted gases are removed from the cylinder by this stroke, the exception is the Stirling engine, which repeatedly heats and cools the same sealed quantity of gas. The stroke is simply the distance between the TDC and the BDC, or the greatest distance that the piston can travel in one direction, in some designs the piston may be powered in both directions in the cylinder, in which case it is said to be double-acting. In most types, the movement of the piston is converted to a rotating movement via a connecting rod. A flywheel is used to ensure smooth rotation or to store energy to carry the engine through an un-powered part of the cycle. The more cylinders an engine has, generally, the more vibration-free it can operate. The power of an engine is proportional to the volume of the combined pistons displacement. A seal must be made between the piston and the walls of the cylinder so that the high pressure gas above the piston does not leak past it. This seal is provided by one or more piston rings. These are rings made of a metal, and are sprung into a circular groove in the piston head. The rings fit tightly in the groove and press against the wall to form a seal. Cylinder capacities may range from 10 cm³ or less in model engines up to several thousand cubic centimetres in ships engines, the compression ratio affects the performance in most types of reciprocating engine
8. Авиамоделизм – A model aircraft is a small sized unmanned aircraft or, in the case of a scale model, a replica of an existing or imaginary aircraft. Model aircraft are divided into two groups, flying and non-flying. Non-flying models are also termed static, display, or shelf models, some can be very large, especially when used to research the flight properties of a proposed full scale design. Static models range from mass-produced toys in white metal or plastic to highly accurate and detailed models produced for museum display, many models are available in kit form, typically made of injection-moulded polystyrene. Aircraft manufacturers and researchers also make wind tunnel models not capable of flight, used for testing. Sometimes only part of the aircraft is modelled, static model aircraft are scale models built using plastic, wood, metal, paper, fiberglass or any other suitable material. Some static models are scaled for use in tunnels, where the data acquired is used to aid the design of full scale aircraft. Models are available that have already built and painted, models that require construction, painting and gluing. Most of the worlds airlines allow their aircraft to be modelled as a form of publicity. In the early days, airlines would order large models of their aircraft, in addition, airlines and airplane makers hand out desktop model airplanes to airport, airline and government officials as a way of promoting their airline, celebrating a new route or an achievement. Static model aircraft are available commercially in a variety of scales from as large as 1,18 scale to as small as 1,1250 scale. Plastic model kits requiring assembly and painting are primarily available in 1,144,1,72,1,50,1,48,1,32, and 1,24 scale, often depending on the size of the original subject. Die-cast metal models are available in 1,400,1,200,1,72,1,600,1,500,1,300,1,250. A variety of odd scales are available, but less common. Scales are not usually random, but are based upon simple divisions of either the Imperial system, or the Metric system. For example,1,48 scale is 1/4 to 1-foot and 1,72 is 1 to 6 feet, while scales are simpler, such as 1, 100th. 1,72 scale was first introduced in the Skybirds wood, Skybirds was followed closely by Frog which produced 1,72 scale aircraft in 1936 under the Frog Penguin name. According to Fine Scale Modeler magazine,1,72 was also popularized by the US War Department during the Second World War when it requested models of single engine aircraft at that scale, the War Department also requested models of multi-engine aircraft at a scale of 1,144
9. Радиоуправляемый вертолёт – A Radio-controlled helicopter is model aircraft which is distinct from a RC airplane because of the differences in construction, aerodynamics, and flight training. Several basic designs of RC helicopters exist, of some are more maneuverable than others. The more maneuverable designs are often harder to fly, but benefit from greater aerobatic capabilities, Flight controls allow pilots to control the collective, the cyclic controls, and the tail rotor. The various helicopter controls are effected by means of servo motors. A solid-state gyroscope sensor is used on the tail rotor control to counter wind-. Most newer helicopters have gyro-stabilization on the other 2 axes of rotation as well, such 3-axis gyro is typically called a flybarless controller, so-called because it eliminates the need for a mechanical flybar. Gasoline and jet engines are also used. Just like full sized helicopters, model helicopter rotors turn at high speeds, several deaths have occurred as recently as 2013. Common power sources of remote control helicopters are glow fuel, electric batteries, for the first 40 years, glow fuel helicopters were the most common type produced. However, in the last 10 years, electric powered helicopters have matured to a point where power, there have been two main types of systems to control the main rotors, mechanical mixing and cyclic/collective pitch mixing. Most earlier helicopters used mechanical mixing, today, nearly all R/C helicopter use CCPM. Practical electric helicopters are a recent development but have developed and become more common. Turbine helicopters are also increasing in popularity, although the high cost puts them out of reach of most people, the first RC helicopters have been powered by combustion engines. Original helicopter classes were based on the engine size, for example, a helicopter with a 0.30 cu in engine was a 30 class and a helicopter with a 0.90 cu in engine was referred to as a 90 class helicopter. The bigger and more powerful the engine, the larger the main rotor blade that it can turn, typical flight time for nitro helicopters is 7–15 minutes depending on the engine size and tuning. Two small electric helicopters emerged in the mid-1990s and these were the Kalt Whisper and the Kyosho EP Concept, flying on 7–8 ×1.2 Ah NiCad batteries with brushed motors. However, the 540-sized brushed-motors were on the limit of current draw, often 20–25 amps on the more powerful motors, hence brush, recent advancements in battery technology are making electric flying more feasible in terms of flying time. Lithium polymer batteries are able to provide the current required for high performance aerobatics while still remaining very light
10. Катализ – Catalysis is the increase in the rate of a chemical reaction due to the participation of an additional substance called a catalyst. In most cases, reactions occur faster with a catalyst because they require less activation energy, furthermore, since they are not consumed in the catalyzed reaction, catalysts can continue to act repeatedly. Often only tiny amounts are required in principle, in the presence of a catalyst, less free energy is required to reach the transition state, but the total free energy from reactants to products does not change. A catalyst may participate in multiple chemical transformations, the effect of a catalyst may vary due to the presence of other substances known as inhibitors or poisons or promoters. Catalyzed reactions have an activation energy than the corresponding uncatalyzed reaction, resulting in a higher reaction rate at the same temperature. However, the mechanics of catalysis is complex. Usually, the catalyst participates in this slowest step, and rates are limited by amount of catalyst, in heterogeneous catalysis, the diffusion of reagents to the surface and diffusion of products from the surface can be rate determining. A nanomaterial-based catalyst is an example of a heterogeneous catalyst, analogous events associated with substrate binding and product dissociation apply to homogeneous catalysts. Although catalysts are not consumed by the reaction itself, they may be inhibited, deactivated, in heterogeneous catalysis, typical secondary processes include coking where the catalyst becomes covered by polymeric side products. Additionally, heterogeneous catalysts can dissolve into the solution in a system or sublimate in a solid–gas system. The production of most industrially important chemicals involves catalysis, similarly, most biochemically significant processes are catalysed. Research into catalysis is a field in applied science and involves many areas of chemistry, notably organometallic chemistry. Catalysis is relevant to aspects of environmental science, e. g. the catalytic converter in automobiles. Many transition metals and transition metal complexes are used in catalysis as well, Catalysts called enzymes are important in biology. A catalyst works by providing a reaction pathway to the reaction product. The rate of the reaction is increased as this route has a lower activation energy than the reaction route not mediated by the catalyst. The disproportionation of hydrogen peroxide creates water and oxygen, as shown below,2 h3O2 →2 h3O + O2 This reaction is preferable in the sense that the reaction products are more stable than the starting material, though the uncatalysed reaction is slow. In fact, the decomposition of hydrogen peroxide is so slow that hydrogen peroxide solutions are commercially available and this reaction is strongly affected by catalysts such as manganese dioxide, or the enzyme peroxidase in organisms
wikivisually.com
Внутри калильно-каталитической свечи имеется спираль из платино-иридиевого сплава, которая при повышенной температуре каталитически поджигает горючую смесь. Существуют также обычные калильные свечи, в которых катализ не используется.
Во время запуска к свече подключают электрическую батарею, от которой спираль раскаляется и воспламеняет горючую смесь. Когда двигатель запустился, напряжение на калильно-каталитической свече отключают, так как рабочая температура спирали поддерживается высокой температурой продуктов сгорания.
Калильные двигатели, как правило, работают на топливе, состоящем из метанола в смеси с касторовым маслом. В качестве присадки, повышающей мощность двигателя, применяют нитрометан. Топливо-воздушная смесь готовится в карбюраторе.
Применяются двухтактные или четырёхтактные двигатели. Наибольшее распространение имеют одноцилиндровые атмосферные двигатели. Реже встречаются оппозитные двухцилиндровые. К экзотике можно отнести роторные, рядные многоцилиндровые, звездообразные, инжекторные и двигатели с турбонаддувом.
Распространена классификация калильных двигателей выражаемая в сотых долях кубического дюйма. Несколько распространённых примеров:
Радиоуправляемые авиамодели часто классифицируют по объему подходящего двухтактного калильного двигателя выражаемого в сотых долях кубического дюйма. Модель при этом может быть оснащена 4-тактным или электродвигателем. Такая эквивалентная классификация используется лишь для удобства сравнения.
В некоторых случаях бензиновый двигатель внутреннего сгорания с электрической системой зажигания может работать как калильный двигатель. Например, при выключенном зажигании двигатель не останавливается, работает, хотя и неустойчиво.
Данное явление возникает когда свечи зажигания покрыты нагаром (слоем раскалённой сажи) или применены свечи с ненадлежащим калильным числом (на форсированный или термически напряжённый двигатель установлены «горячие свечи»). Например, в двигателе автомобиля «Запорожец» вместо свечей А23 применены А11. Возникает преждевременное зажигание, двигатель теряет мощность, появляются «стуки».
Этот режим работы ненормальный, его надо устранять ремонтом или регулировкой двигателя.
В современных двигателях карбюраторы имеют электромагнитный клапан, перекрывающий подачу топлива при выключенном зажигании, поэтому при остановке двигателя калильное зажигание заметить трудно (а также в двигателях с системой впрыска).
| ||||||||
Двигатель Ванкеля • Орбитальный двигатель (двигатель Сарича) • Роторно-лопастной двигатель Вигриянова | ||||||||
Гибридные • Двигатель Хессельмана |
Калильный карбюраторный двигатель Информация Видео
Калильный карбюраторный двигатель Просмотр темы.Калильный карбюраторный двигатель что, Калильный карбюраторный двигатель кто, Калильный карбюраторный двигатель объяснение
There are excerpts from wikipedia on this article and video
www.turkaramamotoru.com
Кали́льный карбюра́торный дви́гатель — один из типов карбюраторных поршневых двигателей внутреннего сгорания, применяемый для моделей самолётов, вертолётов, автомобилей, глиссеров, особенностью которого является воспламенение топливо-воздушной смеси в цилиндре при помощи калильной свечи.
Внутри калильно-каталитической свечи имеется спираль из платино-иридиевого или платино-родиевого сплава, которая при повышенной температуре каталитически поджигает горючую смесь. Существуют также обычные калильные свечи, в которых катализ не используется.
Во время запуска к свече подключают электрическую батарею, от которой спираль раскаляется и воспламеняет горючую смесь. Когда двигатель запустился, напряжение на калильно-каталитической свече отключают, так как рабочая температура спирали поддерживается высокой температурой продуктов сгорания.
Калильные двигатели, как правило, работают на топливе, состоящем из метанола в смеси с касторовым маслом. В качестве присадки, повышающей мощность двигателя, применяют нитрометан. Топливо-воздушная смесь готовится в карбюраторе.
Применяются двухтактные или четырёхтактные двигатели. Наибольшее распространение имеют одноцилиндровые атмосферные двигатели. Реже встречаются оппозитные двухцилиндровые. К экзотике можно отнести роторные[1], рядные многоцилиндровые[2], звездообразные[3], инжекторные и двигатели с турбонаддувом.
Распространена классификация калильных двигателей выражаемая в сотых долях кубического дюйма. Несколько распространённых примеров:
Радиоуправляемые авиамодели часто классифицируют по объему подходящего двухтактного калильного двигателя выражаемого в сотых долях кубического дюйма. Модель при этом может быть оснащена 4-тактным или электродвигателем. Такая эквивалентная классификация используется лишь для удобства сравнения.
В некоторых случаях бензиновый двигатель внутреннего сгорания с электрической системой зажигания может работать как калильный двигатель. Например, при выключенном зажигании двигатель не останавливается, работает, хотя и неустойчиво.
Данное явление возникает когда свечи зажигания покрыты нагаром (слоем раскалённой сажи) или применены свечи с ненадлежащим калильным числом (на форсированный или термически напряжённый двигатель установлены «горячие свечи»). Например, в двигателе автомобиля «Запорожец» вместо свечей А23 применены А11. Возникает преждевременное зажигание, двигатель теряет мощность, появляются «стуки».
Этот режим работы ненормальный, его надо устранять ремонтом или регулировкой двигателя.
В современных двигателях карбюраторы имеют электромагнитный клапан, перекрывающий подачу топлива при выключенном зажигании, поэтому при остановке двигателя калильное зажигание заметить трудно (а также в двигателях с системой впрыска).
www.gpedia.com
Внутри калильно-каталитической свечи имеется спираль из платино-иридиевого или платино-родиевого сплава, которая при повышенной температуре каталитически поджигает горючую смесь. Существуют также обычные калильные свечи, в которых катализ не используется.
Во время запуска к свече подключают электрическую батарею, от которой спираль раскаляется и воспламеняет горючую смесь. Когда двигатель запустился, напряжение на калильно-каталитической свече отключают, так как рабочая температура спирали поддерживается высокой температурой продуктов сгорания.
Калильные двигатели, как правило, работают на топливе, состоящем из метанола в смеси с касторовым маслом. В качестве присадки, повышающей мощность двигателя, применяют нитрометан. Топливо-воздушная смесь готовится в карбюраторе.
Применяются двухтактные или четырёхтактные двигатели. Наибольшее распространение имеют одноцилиндровые атмосферные двигатели. Реже встречаются оппозитные двухцилиндровые. К экзотике можно отнести роторные[1], рядные многоцилиндровые[2], звездообразные[3], инжекторные и двигатели с турбонаддувом.
Распространена классификация калильных двигателей выражаемая в сотых долях кубического дюйма. Несколько распространённых примеров:
Радиоуправляемые авиамодели часто классифицируют по объему подходящего двухтактного калильного двигателя выражаемого в сотых долях кубического дюйма. Модель при этом может быть оснащена 4-тактным или электродвигателем. Такая эквивалентная классификация используется лишь для удобства сравнения.
В некоторых случаях бензиновый двигатель внутреннего сгорания с электрической системой зажигания может работать как калильный двигатель. Например, при выключенном зажигании двигатель не останавлива
ru.wikiredia.com
Материал из Википедии — свободной энциклопедии
Текущая версия страницы пока не проверялась опытными участниками и может значительно отличаться от версии, проверенной 29 февраля 2016; проверки требуют 2 правки. Текущая версия страницы пока не проверялась опытными участниками и может значительно отличаться от версии, проверенной 29 февраля 2016; проверки требуют 2 правки. Калильные двигатели (верхние полки).Кали́льный карбюра́торный дви́гатель — один из типов карбюраторных поршневых двигателей внутреннего сгорания, применяемый для моделей самолётов, вертолётов, автомобилей, глиссеров, особенностью которого является воспламенение топливо-воздушной смеси в цилиндре при помощи калильной свечи.
Внутри калильно-каталитической свечи имеется спираль из платино-иридиевого или платино-родиевого сплава, которая при повышенной температуре каталитически поджигает горючую смесь. Существуют также обычные калильные свечи, в которых катализ не используется.
Во время запуска к свече подключают электрическую батарею, от которой спираль раскаляется и воспламеняет горючую смесь. Когда двигатель запустился, напряжение на калильно-каталитической свече отключают, так как рабочая температура спирали поддерживается высокой температурой продуктов сгорания.
Калильные двигатели, как правило, работают на топливе, состоящем из метанола в смеси с касторовым маслом. В качестве присадки, повышающей мощность двигателя, применяют нитрометан. Топливо-воздушная смесь готовится в карбюраторе.
Применяются двухтактные или четырёхтактные двигатели. Наибольшее распространение имеют одноцилиндровые атмосферные двигатели. Реже встречаются оппозитные двухцилиндровые. К экзотике можно отнести роторные[1], рядные многоцилиндровые[2], звездообразные[3], инжекторные и двигатели с турбонаддувом.
Распространена классификация калильных двигателей выражаемая в сотых долях кубического дюйма. Несколько распространённых примеров:
Радиоуправляемые авиамодели часто классифицируют по объему подходящего двухтактного калильного двигателя выражаемого в сотых долях кубического дюйма. Модель при этом может быть оснащена 4-тактным или электродвигателем. Такая эквивалентная классификация используется лишь для удобства сравнения.
В некоторых случаях бензиновый двигатель внутреннего сгорания с электрической системой зажигания может работать как калильный двигатель. Например, при выключенном зажигании двигатель не останавливается, работает, хотя и неустойчиво.
Данное явление возникает когда свечи зажигания покрыты нагаром (слоем раскалённой сажи) или применены свечи с ненадлежащим калильным числом (на форсированный или термически напряжённый двигатель установлены «горячие свечи»). Например, в двигателе автомобиля «Запорожец» вместо свечей А23 применены А11. Возникает преждевременное зажигание, двигатель теряет мощность, появляются «стуки».
Этот режим работы ненормальный, его надо устранять ремонтом или регулировкой двигателя.
В современных двигателях карбюраторы имеют электромагнитный клапан, перекрывающий подачу топлива при выключенном зажигании, поэтому при остановке двигателя калильное зажигание заметить трудно (а также в двигателях с системой впрыска).
pywb-hypothesis.herokuapp.com